En ole vieläkään käynyt siinä klamydia/tulehdustestissä, jonka terkkari minulle määräsi jo varmaan kuukausi sitten. Mutta huomenna menen. Ellei menkat sitten ala yön aikana. Niiden pitäisi. Ja jos ne ei ala, niin teen ehkä myös raskaustestin. No, se on kuitenkin negatiivinen, koska selvät menkkaoireet on ollu jo parin päivän ajan kiusana. Mutta menen siis testiin ja samalla varaan ajan lääkärille. Miksi tätä asiaa nyt pitäisi vielä siirtää. Teen sen nyt. Toivottavasti saan lääkäriajan ihan lähipäiviksi. Jos saisin heti alkuun lääkkeet kierron tasaamiseen. Nytkin kiertopäiviä on kertynyt 45.

Aion myös opetella puhumaan läheisilleni. Kerron äidille. Ja ehkä anopillekin. Kuten Sammaleinen kommentoi edellistä kirjoitustani, teen tästä asiasta itselleni suuremman peikon kuin se onkaan. Miksi minun pitää salailla, ja miksi pelkään läheisteni kommentteja. No, yksi syy on ylipaino. Pelkään kaikkien sanovan, että en saa lapsia, koska olen näin lihava. No niin, se voi olla se syy, tai sitten ei. Mutta aion siis puhua.Tarkemmin kun ajattelen, minä pyörin itsesäälissä tämän asian suhteen, enkä kuitenkaan ole sille mitään tehnyt. Nyt on aika toimia. Painonpudotuksen olen jo aloittanut, ja seuraava askel odottaa.

Ja mitä tuohon painonpudotukseen tulee, niin se ei kyllä nyt mene ihan nappiin. Juhlin tänäkin viikonloppuna, olen juonut ja syönyt. Tänään varsinkin syönyt. Ja paljon. Huomenna on arki edessä ja todella vaikea paluu normaaliin syömiseen. Odotan kauhulla punnituspäivää. Ystäväni yritti houkutella minua mukaan extravaganzaan, mutta enpä tiedä. Se on kallista (no niin on syöminenkin) ja työni puolesta hankalaa (tuo on tekosyy). No, minä mietin sitä vielä.

Kirjoittelen huomenna lisää, miten asiat edistyvät.