Miten nämä viikot kuluvat näin nopeasti? Taas on jo punnituspäivä. Vähän hirvitti nouosta vaa'alle, kun en ole kunnolla ryhdistäytynyt koko viikkoon. Lauantaina olin julhimassa, sunnuntaina krapula ja hirmuinen himo roskaruokaan. Ja koko ajan "nälkä". Maanantaina mies halusi viedä minut syömään ja eilen olin ystävien kanssa syömässä.

Kaikesta huolimatta paino tänään 106.3kg. Eli hieman pudotusta. Kun vaan saisin taas itseäni niskasta kiinni. Ystäväni houkutteli minua extravaganzaan mukaan, mutta jätän sen nyt väliin. Olen ymmärtänyt, että siinä painonpudotus on niin rajua, että voi tulla kuukautishäiriöitä, ja muutenkin, kun elimistö on ketoosissa, se ei ehkä toimi täydellä teholla. Haluan nyt hoitaa samalla tuota lapsi-asiaa. Voisin liittyä painonvartijoihin. Pisteiden laskeminen sopii minulle ja siinä tahti on rauhallisempi.

Kyllähän minä tasan tarkkaan tiedän millä saan painoni putoamaan, liikunnalla ja terveellisellä ruokavaliolla. Kuituja ja hyviä rasvoja jne. Mutta miksi helvetissä se ei ole niin helppoa, kuin kuulostaa? Miksi minun tekee mieli vaaleaa leipää ja miksi syön niin paljon, että tulee paha olo? Miksi en saa itseäni lenkille?