Uskomatonta, taidan olla raskaana! Tai siis testien mukaan olen. Ja ehkä olokin on hieman sellainen.

Menkkoja ei alkanut kuulumaan, vaikka niiden piti alkaa keskiviikkona ja eilen illalla kyllästyin odottamaan, ajattelin, että testaan huvikseni, vaikka nega tuleekin. Testi ja ohjeet kädessä minä sitten ihmettelin, kun alkoi viivoja ilmestyä, itkin ja huusin, että "miksi ohjeet on niin epäselvät, kuinka mistä laatikosta tulos luetaan ja miten niin tohon tulee nyt tommonen plussa, onko tää väärin tehty..."  Kesti hetken tajuta mitä tapahtui. Mies ei ollut kotona, tuli vasta tänään ja olin luvannut, että testataan sitten yhdessä. En malttanut odottaa. Aamulla tein uuden testin, ja kyllä se ihan selvä positiivinen tulos on.

Mutta nyt pelottaa. Entä jos se ei olekaan kohdussa? Tai on tuulimuna? Tai muuten vaan jotain käy? Minulla on ollut mahakipuja, vähän samanlaisia kuin menkkakivut. Niitä on aina välillä. No, kai se kuuluu asiaan. Varaan ultraan ensi viikolla, aikaa saa tosin varmaan odotella vielä viikon tai pari.

Tekisi mieli kertoa kaikille. Mutta ei vielä, yritämme pitää tämän toistaiseksi omana tietonamme, kunnes on varmempi olo. Huomenna menemme käymään äidilläni, toivottavasti hän ei kysy mitään. Meillä oli vasta puhetta siitä, että kuukautiset eivät ole alkaneet... Nyt en kuitenkaan tahtoisi asiaa heti kertoa. Olo on niin sekava, pelottaa ja silti olen niin innoissani.

Aamulla kävin työterveyslääkärillä (työhöntulotarkastuksessa), hänen mielestään minun ei kannata jatkaa laihduttamista, koska on pieni (teoreettinen) vaara, että laihduttaessa palavasta rasvasta vapautuu jotain myrkkyä, jotka voivat vaurioittaa sikiötä. Herbalife-tuotteet jätän nyt kokonaan. Tarkoituksena on yrittää pitää paino samassa koko raskauden ajan. No, neuvolassa osaavat auttaa tämän asian kanssa.

Paino on muuten nyt 101kg. Eli kymppi on rikki

 

Eli tällaista tänne...